Powrót do realizacji
Jedna z największych na świecie firm doradczych w branży nieruchomości
Powrót do realizacji
Klient
JLL
Branża
Nieruchomości
Produkt
Aplikacja webowa
Data
Maj 2015
Umiejętności
Ruby on Rails
JavaScript
CoffeeScript
Szacowanie
Projektowanie UX/UI
Modelowanie procesów
Jones Lang LaSalle Incorporated, czyli JLL, to wiodąca globalna firma zajmująca się doradztwem w zakresie nieruchomości i zarządzaniem inwestycjami. Siedziba główna JLL znajduje się w Chicago, a firma działa w ponad 80 krajach, oferując szeroki zakres usług, w tym pośrednictwo, zarządzanie nieruchomościami, rozwiązania korporacyjne, zarządzanie inwestycjami oraz doradztwo. Dzięki doskonałej reputacji i innowacyjności JLL zapewnia najwyższą jakość usług swoim klientom na całym świecie, wykorzystując swoją dogłębną wiedzę rynkową, nowoczesne technologie i strategiczne podejście.
Celem było stworzenie zupełnie nowej aplikacji dostosowanej do specyficznych wymagań działu oraz uporządkowanie sposobu przechowywania i przetwarzania danych.
Podstawą projektu była potrzeba usprawnienia procesów zarządzania danymi, co miało zmienić sposób ich przechowywania, udostępniania i przetwarzania. Dzięki wprowadzeniu systematycznego podejścia, projekt miał na celu nie tylko zwiększenie efektywności operacyjnej, ale także poprawę jakości danych. Dzięki temu JLL mogło nie tylko spełniać, ale także przewyższać standardy branżowe, umacniając swoją pozycję lidera w sektorze doradztwa nieruchomościowego.
Klient rozszerzał swoją działalność o nową usługę: agregację i raportowanie wysoce złożonych i czasochłonnych danych analitycznych dotyczących rynku nieruchomości w segmencie domów i mieszkań. Istniejące narzędzia do przetwarzania tak skomplikowanych danych były przestarzałe, niewygodne i przede wszystkim nie oferowały wszystkich wymaganych funkcjonalności. Nie były również odpowiednio przygotowane do tego segmentu rynku. Klient potrzebował zespołu, który przeanalizuje dokładne potrzeby, zamodeluje procesy i dane, a następnie zaprojektuje architekturę bazy danych oraz samej aplikacji. Po zatwierdzeniu zaprojektowanej funkcjonalności konieczne było wdrożenie aplikacji w stosunkowo krótkim czasie, tak aby była gotowa na zmiany wynikające z dynamicznie zmieniającego się rynku i mogła być rozwijana wraz z pojawianiem się nowych potrzeb.
Usprawniliśmy śledzenie postępów projektów oraz monitorowanie sprzedaży poprzez zaprojektowanie kompleksowych formularzy inwestycyjnych. Dzięki pełnemu odwzorowaniu relacji między danymi, statusami i etapami projektu, zautomatyzowaliśmy dużą część zarządzania inwestycjami, umożliwiając zespołowi skupienie się na kluczowych działaniach.
Umożliwiliśmy użytkownikom generowanie rozbudowanych, spersonalizowanych i precyzyjnych raportów zawierających dane inwestycyjne. Dzięki temu użytkownicy mogą przetwarzać dane poza systemem, koncentrując się na kluczowych aspektach analizy i raportowania. Dodatkowo nasza platforma umożliwia wizualizację danych na interaktywnych mapach z oznaczeniami, opisami i przechowywaniem dokumentów dla pełnego wglądu w dane inwestycyjne.
Wdrożyliśmy i stale rozwijamy funkcjonalność monitorowania zmian w historii jednostek przechodzących przez różne etapy rozwoju, co umożliwia dogłębną analizę trendów na rynku nieruchomości.
Ściśle współpracowaliśmy z klientem, aby zrozumieć jego potrzeby i wymagania biznesowe. Dzięki temu mogliśmy stworzyć modele procesów biznesowych, które idealnie dopasowują się do funkcjonalności naszej aplikacji. Takie podejście umożliwiło bliską współpracę między klientem a naszym zespołem w zakresie planowania rozwoju systemu.
Przez 9 lat efektywna komunikacja była fundamentem naszej udanej współpracy z klientem. Dzięki otwartemu podejściu mogliśmy na bieżąco informować o postępach, szybko reagować na potrzeby klienta oraz wspierać go w rozwiązywaniu problemów. Utrzymywanie klienta w pełni poinformowanego i zaangażowanego budowało zaufanie i pewność, że jego wymagania są dla nas priorytetem.
Klient otrzymał narzędzie wspierające bieżącą pracę i rozwój działu przez ostatnie 9 lat współpracy. W tym czasie nie musiał martwić się o kompetencje programistyczne ani zarządzanie zespołem odpowiedzialnym za rozwój systemu. Regularne dostarczanie nowych funkcjonalności oraz ciągłe ulepszanie już wdrożonych rozwiązań pozwoliło klientowi rozszerzyć dział wspierany przez system i ofertę świadczonych usług, co przełożyło się na wzrost generowanych zysków.